Veelgestelde vragen
Download gratis onze handleiding Besluit kleine herstellingen.
BEheren in Vastgoed incasseert de huur via een automatisch incasso uiterlijk op de eerste dag van de betreffende maand.
Ja, voor het melden van SPOED storingen is BEheren in Vastgoed 24-7 bereikbaar. Voor vragen of het melden van niet spoedeisende storingen is BEheren in Vastgoed telefonisch bereikbaar tussen 09:00 en 17:30 uur, of via het het contact- of storingsformulier.
Dan incasseert BEheren in Vastgoed de huursom op de laatste werkdag van de week voor de betreffende maand.
Een storing valt onder de categorie SPOED als er dreigt een gevaarlijke situatie voor de bewoners te ontstaan, of grote vervolgschade aan de woning.
Denk hierbij aan:
- Gas- of waterlekkage
- Stroomuitval
- Liftstoring
Zie handleiding Besluit kleine herstellingen.
Dan zal BEheren in Vastgoed op de tweede werkdag van de betreffende maand telefonisch contact met de huurder opnemen.
Mocht dit niet het gewenste effect hebben zal de huurder een betalingsherinnering ontvangen, zo nodig opvolgend door een aanmaning. Deze brieven voldoen aan de wet incassokosten.
Indien de betaling achterblijft zorgt BEheren in Vastgoed voor een juridisch sluitend dossier dat wordt overgedragen aan een incassobureau.
Voor niet spoedeisende storingen wordt u binnen één werkdag teruggebeld.
Ja, als de huurder een huurachterstand laat ontstaan gedraagt hij/zij zich niet als een goed huurder en dit is een wettelijke grond voor opzegging voor de verhuurder.