Algemene Voorwaarden

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle beheerovereenkomsten die zijn gesloten met BEheren in Vastgoed.

Algemene voorwaarden BEheren in Vastgoed 

Artikel 1 Toepasselijkheid

1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle vormen van diensten die door BEheren in Vastgoed voor en/of in naam van een opdrachtgever worden verleend.

1.2 Zonder voorafgaande berichtgeving kan BEheren in Vastgoed deze algemene voorwaarden op ieder moment aanpassen. De meest recente versie van deze algemene voorwaarden kunt u raadplegen op onze website.

Artikel 2 Betalingsvoorwaarden en Incasso

2.1 BEheren in Vastgoed incasseert de huur op, of omstreeks de eerste van de betreffende maand namens de verhuurder. Dit gebeurt middels een SEPA machtiging formulier welk wordt ondertekend door de huurder van het gehuurde object.

2.2 De maandelijkse huurprijsbetaling aan de verhuurder, na aftrek van de beheersvergoeding en eventueel overeengekomen onderhoudsreserve, vindt plaats uiterlijk de 3e van de maand door BEheren in Vastgoed., mits de huurbetaling tijdig is voldaan.

2.3 Indien BEheren in Vastgoed voor of namens de opdrachtgever bij het verhuurde object of bij derden aanwezig dient te zijn zullen deze diensten worden verleend tegen een vast uurtarief van nu € 55,- exclusief BTW.

2.4 Indien de diensten in 2.3 worden verleend worden deze maandelijks gefactureerd aan de opdrachtgever. BEheren in Vastgoed hanteert een betalingstermijn van 30 dagen na factuurdatum. Na overschrijding van het betaaltermijn zal de wettelijke rente verschuldigd zijn de door opdrachtgever. Alle gemaakte kosten door BEheren in Vastgoed en derde partijen om de vordering te innen bij de opdrachtgever zijn voor rekening van de opdrachtgever.

Artikel 3 Leveringsvoorwaarden

3.1 Om gebruik te kunnen maken van onze diensten is een schriftelijke beheerovereenkomst nodig, welke bij BEheren in Vastgoed opvraagbaar is.

3.2 BEheren in Vastgoed doet alles wat in haar macht is om de diensten en afspraken richting de opdrachtgever na te komen binnen de juiste tijdskaders.

3.3 De termijn van uitvoering van de werkzaamheden zijn in de regel indicatief.

3.4 BEheren in Vastgoed zal bij levering van werkzaamheden door derde partijen deze op de hoogte brengen van gerechtelijke procedures en leveringstermijnen die in belang zijn van de opdrachtgever.

Artikel 4 Garantie

4.1 Bij werkzaamheden geleverd door derde partijen hanteert BEheren in Vastgoed de garantietermijnen van die derde partijen.

4.2 Indien er een conflict ontstaat tussen opdrachtgever en werkzaamheden geleverd door derde partijen zal BEheren in Vastgoed de rol van mediator op zich nemen om tot een oplossing te komen voor beide partijen.

Artikel 5 Overmacht

5.1 BEheren in Vastgoed doet alles wat in haar macht is om de diensten en afspraken richting de opdrachtgever na te komen binnen de juiste tijdskaders. Tenzij er sprake is van overmacht, oftewel invloeden van derden waardoor BEheren in Vastgoed niet aan haar verplichtingen richting de opdrachtgever kan voldoen. Invloeden die wij hier onder scharen zijn bankstoringen waardoor transacties worden vertraagd of elektrastoringen waardoor de dienstverlening vertraging oploopt.

Artikel 6 Beëindiging van de overeenkomst

6.1 Indien de opdrachtgever zich herhaaldelijk niet aan de voorwaarden en regels van de beheeroverkomst houdt kan BEheren in Vastgoed het beheerovereenkomst met onmiddellijke ingang ontbinden zonder opzeggingstermijn. De extra gemaakt kosten die hieruit voortvloeien in de afwikkeling van de overeenkomst zijn voor de opdrachtgever.

6.2 Bij opzegging van de beheerovereenkomst zal BEheren in Vastgoed een vast bedrag van €50,- excl. BTW per gehuurde eenheid in rekening brengen voor het afhandelen en het overdragen van de administratie naar de opdrachtgever.

Artikel 7 Klachten

7.1 BEheren in Vastgoed neemt klachten van huurders en opdrachtgevers zeer serieus op. Klachten kunnen gemeld worden via het contactformulier op de website van BEheren in Vastgoed.

7.2 Op klachten die via het contactformulier op de website gemeld wordt door BEheren in Vastgoed binnen 24 uur na binnenkomst in behandeling genomen.

7.3 BEheren in Vastgoed zal zich als bemiddelaar opstellen bij geschillen tussen huurder en opdrachtgever. Mocht desondanks een geschil blijven voortbestaan dan zal dit geschil worden voorgelegd aan de huurcommissie.

7.4 Indien de huurcommissie uitspraak doet over geschil tussen huurder en opdrachtgever is deze bindend voor alle partijen.

Artikel 8 Aansprakelijkheid

8.1 BEheren in Vastgoed is niet aansprakelijk voor het geleverde werk van derde partijen.

8.2 De opdrachtgever mag van BEheren in Vastgoed verwachten haar werkzaamheden, diensten en verplichtingen zo goed mogelijk uit te voeren. Echter aanvaardt BEheren in Vastgoed geen enkele aansprakelijkheid. BEheren in Vastgoed is niet aansprakelijk voor schade, vervolgschade, bedrijfsschade, winstdervingen, stagnatieschade die voorvloeien uit de diensten werkzaamheden, handelen of nalaten door BEheren in Vastgoed, haar personeel of derde partijen die door BEheren in Vastgoed zijn ingeschakeld.

Artikel 9 Verlenging en opzegging

9.1 Indien de beheeroverkomst is overeengekomen voor een bepaalde tijd en deze verloopt mag BEheren in Vastgoed deze stilzwijgend verlengen. Deze is na einddatum van de beheersovereenkomst elk moment op te zeggen met een opzegtermijn van één maand.

9.2 Indien de beheerovereenkomst is overeengekomen voor onbepaalde tijd is de beheerovereenkomst op elk moment op te zeggen met een opzegtermijn van één maand.

9.3 De opzegging van de beheerovereenkomst kan alleen schriftelijk plaatsvinden en dient per e-mail te worden aangeleverd aan info@behereninvastgoed.nl

9.4 Voor het opzeggen van de beheeroverkomst geldt een opzeggingstermijn van één kalendermaand.